Komunikaty
- Strona główna
- Komunikaty
KOMUNIKAT CoViD-19
Szanowni Pacjenci,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 21.04.2020r. stopniowo wznawiamy działalność naszego Gabinetu.
W związku z tym wprowadziliśmy procedury bezpieczeństwa, które będą obowiązywały w naszym gabinecie.
Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z nimi i ich zastosowanie:
1. Umawianie wizyt tylko i wyłącznie telefonicznie – 533-619-609 lub 122629613 (UWAGA !!!! NIE UMAWIAMY WIZYT OSOBIŚCIE W GABINECIE !)
- Wyznaczenie terminu wizyty będzie poprzedzone telefonicznym wywiadem stanu zdrowia oraz wywiadem epidemiologicznym. W pierwszej kolejności będą przyjmowane osoby najbardziej potrzebujące i cierpiące, do usuniecia zęba lub leczenia kanałowego, a w miarę wolnych terminów i znoszenia zaostrzeń także do leczenia zachowawczego i protetycznego.
- Przychodzenie na wizytę na wyznaczona godzinę – NIE WCZEŚNIEJ.
- Przychodzeniebez osób towarzyszących.
- W przypadku wizyt dzieci prosimy o przyjście z jednym opiekunem.
- Nie witamy się uściskiem ręki. 🙁
- Po wejściu do gabinetu wymagana jest dezynfekcja dłoni – dozownik z płynem do dezynfekcji jest dostępny w poczekalni na stoliku – dozowanie środka następuje automatycznie, wystarczy podstawić ręce.
- Przed wizytą zostanie Państwu zmierzona temperatura oraz zostanie ponownie zebrany wywiad epidemiologiczny w formie pisemnej.
- W przypadku braku zauważalnych przeciwwskazań udzielona zostanie pomoc lekarska stomatologiczna.
- Personel przed Państwa wejściem do gabinetu przebierze się w fartuch jednorazowy z długim rękawem lub kombinezon, czepek, maseczkę FFP2 lub FFP3, gogle/okulary z przyłbicą, rękawiczki jednorazowe.
- Przed wizytą zostaną Państwo poproszeni o przepłukanie ust płynem dezynfekujcym.
- Będziemy starali się w jak najmniejszym zakresie używać turbiny lub innych urządzeń generujących powstawanie aerozolu wodno-powietrznego.
- Możliwe że praca będzie odbywała się z użyciem koferdamu (specjalnej gumy rozpiętej na ramce zakłdanej na leczony ząb aby odizolować się od środowiska jamy utnej)
- W miare możliwości prosimy o płatność kartą, ale gotówka też będzie przyjmowana.
- Po wizycie jak najszybciej opuszczamy gabinet aby wydłużyć czas dezynfekcji przed kolejnym pacjentem (pomyślmy o innych), nie żegnamy się uściskiem ręki.
- Po wyjściu z gabinetu umyj lub zdezynfekuj ręce.
- Wydłużamy przerwy pomiędzy wizytami. Umawiamy pacjentów co najmniej co 1 godzinę. Po każdej wizycie przeprowadzana jest dokładna dezynfekcja całego gabinetu środkami do szybkiej dezynfekcji powierzchni, wraz z użyciem lampy UVC oraz dodatkowym wietrzeniem. Ponadto cały czas pracuje dodatkowa wentylacja i oczyszczacz powietrza.
- Rutynowo, jak zawsze, po każdej wizycie przeprowadzona zostaje sterylizacja wszystkich narzędzi oraz końcówek (mikrosilnik, turbina, dmuchawka) w autoklawie.
- W poczekalni prowadzona jest regularna dezynfekcja powierzchni, klamek, uchwytów, długopisów i siedzisk.
- Z powodu znacznego podwyższenia kosztów działalności spowodowanego wzrostem cen materiałów jednorazowych oraz dezynfekcyjnych a także wdrożeniem dodatkowych, czasochłonnych procedur zmuszeni jesteśmy wprowadzić nowy cennik, który obowiązywć będzie od 01.07.2020r.
Troszcząc się o Państwa bezpieczeństwo, jak i bezpieczeństwo naszych pracowników i ich rodzin, dokładamy wszelkich starań aby zminimalizować ryzyko transmisji wirusa.
Dziękujemy za zrozumienie.
RODO
Szanowni Państwo, od dnia 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO. W związku z tym, chcemy poinformować o zasadach przetwarzania przez naszą placówkę leczniczą Państwa danych osobowych oraz o przysługujących w związku z tym prawach. Zapewniamy, że należycie dbamy o Państwa prywatność i w żaden sposób nie zwiększamy naszych uprawnień, a Państwa dane osobowe są u nas przetwarzane w sposób bezpieczny i zgodnie z postanowieniami poniższej ”klauzuli informacyjnej”:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: FORTUNA- SŁONKA, JABŁOŃSKI I PARTNERZY- LEKARZE DENTYŚCI ul. ŁASZKIEWICZA 4/2U , 31-445 KRAKÓW.
2) inspektorem ochrony danych w PL jest Pani Anna Sotwin, tel.: 506-084-700, annasotwin.iod@gmail.com
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą:
- a) na podstawie art. 23 i następne ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, oraz
- b) w celu udokumentowania Pani/Pana stanu zdrowia oraz udzielonych Pani/Panu świadczeń zdrowotnych,
4) odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być osoby i podmioty wskazane w art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych,
5) w przypadku udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą: a) na podstawie art. 2 oraz art. 49 i nast. ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a w przypadkach, o których mowa w art. 12 i nast. ww. ustawy – na podstawie wskazanych przepisów szczególnych, oraz b) w celach weryfikacji Pani/Pana uprawnień do uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a także w celach rozliczenia tych świadczeń z Narodowym Funduszem Zdrowia lub innym podmiotem finansującym te świadczenia,
6) w przypadku, o którym mowa w pkt 5, odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będzie Narodowy Fundusz Zdrowia lub inny podmiot finansujący świadczenia opieki zdrowotnej,
7) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej,
8) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy, o których mowa w art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych,
9) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z zastrzeżeniem jednak zasad gromadzenia i przetwarzania danych w dokumentacji medycznej, o których mowa w rozdziale 7 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych,
10) ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO,
11) podanie przez Pana/Panią danych osobowych gromadzonych w dokumentacji medycznej jest obowiązkowe, 12) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
W zakresie określonym w pkt. 9) żądania lub pytania należy zgłaszać w formie elektronicznej na adres: annasotwin.iod@gmail.com, pawel.jablonski@onet.eu lub pisemne na adres : FORTUNA- SŁONKA, JABŁOŃSKI I PARTNERZY- LEKARZE DENTYŚCI ul. ŁASZKIEWICZA 4/2U , 31-445 KRAKÓW.
KOMUNIKAT RTG
Kraków, 1.02.2022r.
Informacja o wpływie działalności wykonywanej przez jednostkę organizacyjną polegającej na uruchomieniu pracowni rtg oraz uruchomieniu i stosowaniu aparatu rtg na zdrowie ludzi i na środowisko
Na podstawie art. 32c ust. 2 ustawy Prawo atomowe (Dz. U. 2021, poz. 1941.), informuję, że w jednostce organizacyjnej:
Fortuna- Słonka, Jabłoński i Partnerzy
Lekarze Dentyści z Siedzibą w Krakowie
ul. Płk. Pil. Stefana Łaszkiewicza 4/U2
31-445 Kraków
wykonywana jest działalność związana z narażeniem na promieniowanie jonizujące, polegająca na:
1) uruchamianiu i stosowaniu urządzeń wytwarzających promieniowanie jonizujące.
2) uruchamianiu medycznej pracowni rentgenowskiej.
Działalność prowadzona jest na podstawie zezwoleń wydanych przez Małopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego: nr 1/107.2021 i 2/116/2021 z 6.8.2021 r.
Na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy Prawo atomowe, w celu dostosowania sposobu oceny zagrożenia do jego spodziewanego poziomu, pracownicy jednostki organizacyjnej zostali zaliczeni do kategorii B narażenia. Ocena narażenia pracowników prowadzona jest na podstawie pomiarów dozymetrycznych w środowisku pracy w sposób pozwalający stwierdzić prawidłowość zaliczenia pracowników do tej kategorii.
W przeciągu ostatnich 12 miesięcy nie stwierdzono przekroczenia dawek granicznych określonych dla pracowników.
Przeprowadzone pomiary rozkładu mocy dawki promieniowania jonizującego X wokół aparatu rtg, potwierdziły, że konstrukcja ścian, stropów, okien, drzwi oraz zainstalowane urządzenia ochronne w pracowni rtg zabezpiecza osoby pracujące, osoby z ogółu ludności przebywające w sąsiedztwie, a także osoby z ogółu ludności w przypadku pracowni rtg znajdującej się w budynku mieszkalnym przed otrzymaniem w ciągu roku dawek określonych w § 2 i § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 sierpnia 2006 r. (Dz. U. Nr 180, poz. 1325).
Kierownik jednostki organizacyjnej zapewnia wykonywanie działalności związanej z narażeniem zgodnie z zasadą optymalizacji wymagającą, żeby – przy rozsądnym uwzględnieniu czynników ekonomicznych i społecznych oraz aktualnego stanu wiedzy technicznej – liczba narażonych pracowników i osób z ogółu ludności oraz prawdopodobieństwo ich narażenia były jak najmniejsze, a otrzymywane przez nich dawki promieniowania jonizującego były możliwie małe.
Na podstawie powyższych informacji stwierdza się, że działalność w minionych 12 miesiącach nie miała negatywnego wpływu na zdrowie ludzi i środowisko.
W związku z wykonywaniem wyżej opisanej działalności do środowiska nie są uwalniane substancje promieniotwórcze.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
POLITYKA PRYWATNOŚCI
1. Informacje ogólne
- Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.twojdentysta.org.pl
- Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Fortuna-Słonka, Jabłoński i partnerzy-lekarze dentyści z siedzibą w Krakowie, ul. Łaszkiewicza 4/U2, 31-445 Kraków, Tel. 12 262-9 13, NIP 679-28-24-150, KRS 0000868202
- Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: gabinetfortunajabblonski@gmail.com
- Serwis wykorzystuje dane osobowe w celu obsługi rejestracji przez udostępniony na stronie formularz do bezpośredniej rejestracji – Dr100.
2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora
- Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
- Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo – nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
- Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
- W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
- Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.
3. Hosting
- Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerze operatora: …………………..pl
- Dane rejestrowe firmy hostingowej: ………nazwa firmy …………NIP …………..REGON ……………..
- Pod adresem https://………………..pl/ możesz dowiedzieć się więcej o hostingu i sprawdzić politykę prywatności firmy hostingowej.
4. Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych [RODO] z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Fortuna-Słonka, Jabłoński i partnerzy-lekarze dentyści z siedzibą w Krakowie, ul. Łaszkiewicza 4/U2, 31-445 Kraków, Tel. 12 262-9 13, NIP 679-28-24-150, KRS 0000868202
- Wszelkie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych prosimy kierować mailowo na adres: gabinetfortunajablonski@gmail.com lub listownie na adres korespondencyjny administratora.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
- Art. 6 ust.1 lit a RODO , tj. na podstawie zgody
- Art. 6 ust.1 lit c RODO tj. w celu wypełnienia obowiązku ciążącego na administratorze,
- Art. 9 ust. 2 lit h, tj.przetwarzanie jest niezbędne do prowadzenia opieki zdrowotnej,
- Art.23 i następne ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu:
- zapewnienia profilaktyki i opieki zdrowotnej, właściwej diagnozy, udokumentowania stanu zdrowia oraz udzielonych Pani/Panu świadczeń zdrowotnych. W ramach tych czynności będą gromadzone także informacje medyczne w celu objęcia pacjenta właściwym leczeniem i systematyzowania informacji medycznej.
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być osoby i podmioty wskazane:
- w art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych, a w przypadku udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą:
- w art. 2 oraz art. 49 i nast. ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a w przypadkach, o których mowa w art. 12 i nast. ww. ustawy – na podstawie wskazanych przepisów szczególnych,
- dostawcom usług zaopatrujących administratora w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielanie świadczeń zdrowotnych w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom usług techniki stomatologicznej oraz współpracującym podmiotom ortodontycznym ( na podstawie zawartych umów o powierzeniu danych), firmom kurierskim i pocztowym),
- dostawcom usług prawnych i doradczych wspierających administratora w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym),
- osobom upoważnionym przez Ciebie w ramach realizacji Twoich praw pacjenta,
- w przypadkach rozliczenia świadczeń z Narodowym Funduszem Zdrowia lub innym podmiotem finansującym te świadczenia,
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy, o których mowa
w art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych, tj co najmniej przez okres 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu. Z zastrzeżeniem tego terminu, jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) przetwarzamy dane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego. Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. - Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z zastrzeżeniem jednak zasad gromadzenia i przetwarzania danych w dokumentacji medycznej, o których mowa w rozdziale 7 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych,
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO,
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych gromadzonych w dokumentacji medycznej jest obowiązkowe,
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
5. Informacje w formularzu
- Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
- Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
- Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi rejestracji na wizytę do wybranego lekarza stomatologa. Opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.
6. Istotne techniki marketingowe
- Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
- Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
- Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
7. Informacja o plikach cookies
- Serwis korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
- Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach: utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; realizacji celów określonych powyżej w części „Istotne techniki marketingowe”;
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
8. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
- Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
- W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
Urządzenia mobilne: